Netflix ønsket å utfordre reklameformatet og lette etter noe spektakulært når de skulle lansere sin aller første norske spillefilm, grøsseren Kadaver.

Tanken var å gi Oslos befolkning en live-opplevelse utenom det vanlige. En distraksjon i en spesiell tid. Akkurat slik handlingen i filmen.

«In trying times like this we all look for distraction.»

Ved bruk av 3D-mapping tok vi derfor over fasaden på Torggata Bad. Og med 10 projektorer, massivt lyd design og bildeanimasjon fikk vi fasaden til å komme til live, i ekte grøsser-stil.

For å sikre bred dekning ut over publikum i Oslo, kjørte vi stuntet direkte på Netflix Nordics Instagram. Og med både regissør og skuespillerne; Gitte Witt, Torbjørn Harr og Thomas Gullestad tilstede på stuntet, fikk vi ekstra spennende innhold, med reaksjoner og kommentarer fra sentrale personer fra filmen.

Regissør Jarand Herdal var i publikum og hadde dette å si om stuntet:

"Fantastisk kreativt konsept og helt utrolig kult utført!"

Stuntet var et samarbeid med det tyske byrået HeyGünther. Teknikk: Tripple M. Lyd: Spectre.

Se hele stuntet her!