Torsdag 10. desember 2020 – på dagen 10 år etter børsnoteringen av selskapet - arrangerte Gjensidige julesending for over 2000 ansatte i Norge. Dette var en 1time lang direktesending som ble sett av 80% av de ansatte live, og over 90% totalt.
Normalt arrangerer Gjensidige en «husfest» for ca. 1000 mennesker i Oslo i november, som i år naturlig nok måtte avlyses. Som et substitutt for husfesten snudde de seg rundt og arrangerte et digitalt alternativ til glede for alle ansatte i Gjensidige Norge, som for tiden stort sett er på hjemmekontor. Å bygge og forsterke bedriftskultur digitalt kan være en krevende øvelse, men Gjensidige løste dette på en god måte. I forkant av sendingen samlet de seg avdelingsvis/gruppevis på teams, før de sammen så sendingen, i et forsøk på å skape den sammen følelsen som man får på et fysisk arrangement.
Sendingen var lagt opp som en reise rundt i landet, der man besøkte Fredrikstad, Bergen og Trondheim – hvor man ikke bare viste frem Gjensidige kontorene og byene, men det ble også overrakt en pengegave til en veldedig organisasjon. Sendingen ble ledet av konsernsjef Helge Leiro Baastad, med god hjelp av Harald Rønneberg.
Gjennom hele sendingen fikk publikum løse julenøtter der det til slutt ble kåret et vinnerteam – og deltagelsen var formidabel. I tillegg til Norge rundt delen, var det gode samtaler med bl.a. Karsten Warhom og Leif Ove Alnes – om det helt spesielle året vi er inne i. Programlederne fikk frem både humor og alvor, og sendingen bød også på flere artister.
En spesiell åpning og avslutning stod Sølvguttene, Need Strings og Blåsemafian for.