Statsbygg valgte Operaen som arena og studio for lansering av ny strategi.
Målene er selvsagt viktige i en strategi, men enda viktigere er det å fokusere på hvordan vi skal nå målene, uttalte adm. dir. Harald Nikolaisen under gjennomgangen.
Hovedgrepet i sendingen var å gjøre strategien levende gjennom «visualiserte fremtidsbilder». Ved bruk av animasjoner ble målene konkretisert og synliggjort på en engasjerende måte. Statsbyggs eksperter delte fakta og vurderinger i tematiserte sekvenser, bundet sammen ved en samtale i studio ledet av Anne Lindmo.
Det faglige innholdet ble supplert med humorinnslag ved Ola Halvorsen (Hermann Flesvig) som tok turen fra Haugenstua til Operaen. Avslutningsvis ble førjulstiden markert med musikalske innslag av Ingrid Olava.
Statsbygg står midt i store utbyggings- og endringsprosesser på vegne av stat og regjering, og Statsbygg går inn i 2021 med ansvaret for sitt største oppdrag gjennom tidene: Nytt regjeringskvartal.